لولا دا سیلوا دوباره به پولشویی متهم شد

به گزارش مجله سرگرمی، دادستان های برزیلی در جریان تحقیقات در پرونده فساد گسترده موسوم به کارواش رئیس جمهوری پیشین را به پولشویی متهم کردند؛ کمتر از یک سال پس از آنکه دیوان عالی این کشور دستور آزادی او از زندان را داد و او در پرونده دیگری خواهان فرجام خواهی شد.

لولا دا سیلوا دوباره به پولشویی متهم شد

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دادستان های برزیلی می گویند، لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا، رهبر سابق جناح چپگرا که بین سال های 2003 تا 2010 بر مسند قدرت نشسته بود، از یک غول ساخت و ساز برزیلی با نام اودبرشت رشوه ای به نام یاری به موسسه ای که با نام او فعالیت داشت، دریافت نموده است.

به گفته آنها، او به صورت غیرقانونی مبالغی را در حساب هایش در ازای اعطای قراردادهایی با شرکت نفت دولتی برزیل تحت عنوان پتروبراس دریافت نموده بود.

وکلای این رئیس جمهوری پیشین برزیل از اتهامات جدید ابراز شگفتی نموده و معتقدند دادستان ها هیچ سندی برای تایید ادعاهایشان ندارند. دا سیلوا بارها ابراز بی گناهی نموده و دادستان ها در پرونده تحقیقاتی کارواش را به داشتن انگیزه های سیاسی متهم می نماید.

دادستان های برزیلی همچنین اولین وزیر دارایی او و رئیس موسسه لولا را متهم نموده اند که او رد می نماید.

چهارمین اتهام دا سیلوا از تحقیقات کارواش درست پس از آن مطرح شد که چندین دادستان از گروه ضربت ضد فساد خارج شدند. رئیس این گروه به دلیل آنچه مسائل خانوادگی خواند، سمتش را ترک کرد.

دا سیلوا بابت محکومیت در پرونده فساد و پولشویی مرتبط با خرید یک آپارتمان ساحلی در ایالت سائوپائولو درخواست استیناف داده است. یک دادگاه ارشدتر در ژانویه 2018 این حکم را تایید کرد که به زندانی شدن این رئیس جمهوری پیشین برزیل سه ماه پس از آن منجر شده و اجازه نداد که او در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری نامزد گردد. ، ایسنا

pariha.ir: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

مجله 90 جعبه: مجله 90 جعبه، مجله تفریحی و آموزشی و سرگرمی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 109957

به "لولا دا سیلوا دوباره به پولشویی متهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لولا دا سیلوا دوباره به پولشویی متهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید